Został oszukany
Oszuści przygotowali swój plan, w który został wciągnięty mieszkaniec Wrześni. Mężczyzna za pośrednictwem kodu Blik przelał swoje środki w kwocie 56 650 złotych. Wrzesińscy policjanci apelują o zachowanie czujności w kontakcie z rzekomą infolinią bankową.
Mieszkaniec Wrześni 17 marca br. o godzinie 9:00 odebrał połączenie od rzekomego pracownika banku, który poinformował, że na jego konto oszuści próbują zaciągnąć kredyt. 36-letni mężczyzna z drugiej strony został uspokojony, ponieważ bank wykrył ten proceder i kolejny konsultant z działu technicznego powie co ma zrobić, żeby uniknąć straty pieniędzy.
Niestety 36-latek w tym momencie wpadł w przygotowany plan działania przez oszustów, w którym ma wykonywać wskazane przez fałszywego konsultanta kroki. Oczywiście wrześnianin usłyszał, że pracownicy banku, do którego ma się stawić są zaangażowani w proceder z oszustami, także nikomu nie może ufać.
Jedyną możliwością zablokowania środków jest ich całościowa wypłata, a następnie należy je wpłaci za pośrednictwem kodu Blik. Cały czas 36-latek był w kontakcie telefonicznym z oszustami, którzy twierdzili, że zgodnie z wskazaną metodą zostanie utworzone nowe „bezpieczne konto”, na które zostaną przelane pieniądze. Po wszystkim mężczyzna miał czekać na kontakt z konsultantem, który niestety nie zadzwonił.
W ostatecznym rozrachunku 36-latek stracił dokładnie 56 650 złotych. Na tym przykładzie wrzesińscy policjanci apelują o zachowanie czujności w kontakcie z infolinią bankową. Jeśli nasz rzekomy konsultant wymaga od nas wypłacanie a następnie wpłacenia pieniędzy na wskazane przez siebie konto, natychmiast udajmy się do swojej placówki i poinformujmy o tym pracowników banku. Nie podejmujmy zbyt szybko kroków, ponieważ może być to oszustwo.